Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

PRISGARANTI 60000km service

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: PRISGARANTI 60000km service   2/2/2017, 20:32

Tviler på om de "andre" vasker bilen for å sjekke lakken, fyller ut og stempler lakk/rustkontroll skjema.(Eget skjema ikke bare et stempel i boka, kunden får skjema mens forhandler har en kopi i arkivet)
De har vel heller ikke tilgang til å registrere det i den digitale serviceboka.

Ingen av de serviceheftene jeg har sett der service har blitt utført av Meca, Snapdrive osv.. har hatt stempel på karrosserikontrollen.

Om det stemmer at du har poweshiftkasse så har di heller ikke tatt med olje og filterskift på denne.
Det skal byttes på 60 /120 / 180 osv.. og koster gjerne 2500kr ekstra.
Om ikke det blir gjort får du deg en kostbar opplevelse Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JaMaHa

Antall Innlegg : 4
Registration date : 02.01.2017

PosteTema: Re: PRISGARANTI 60000km service   2/2/2017, 20:51

Det tror ikke jeg heller. Men hvordan kan en da forsvare at dersom en eks. bruker Meca i garantiperioden på 5 år, så beholdes all garanti inkl rustgaranti.
https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/fritt-verkstedvalg---fortsatt-garanti/
( her nevnes både nybilgaranti og rustgaranti)

Powershiften har jeg kontroll på: skiftet på 60000. da jeg kjøpte bilen valgte jeg å la Ford skifte på 85000, bare for å være sikker. Så 2 år til neste gang...
ps: skifte av olje + service på powershiftkassa hos Ford i april 2016 = 4700 inkl mva...Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ipconfig

Antall Innlegg : 34
Registration date : 05.05.2008

PosteTema: Re: PRISGARANTI 60000km service   23/2/2017, 09:14

Godt å se andre også reagerer på merkeverkstedspriser. Selv har jeg kun brukt frittstående verksteder til min S-Max (2010). Hver gang jeg har sjekket priser hos Kverneland bil (Stavanger området) så ligger de 2-5000 dyrere. Jeg fikk pris av Kverneland på ca 12.000 for "storservice" + oljeskift på automat. Betalte 6.700 hos Snap.

Til dere som lurer på rustsjekken - har dere lest betingelsene i denne "garantien"? Etter å ha lest den så har jeg spurt mekanikerene om de kan sjekke det på servicen og det har de gjort. Denne karosserisjekken går ut på å få kunden til å betale for småting som dukker opp hele tiden slik at det skal svært mye til før garantien blir gyldig. Jeg vurderte det til at det er bedre å la være pga risken ikke er særlig stor. Har brukt små verksteder som også har karosseri tjenester.

Det samme med garantiutløpstest - det tok mitt Sjekkpunkt/Snap verksted inkludert i servicen. Er forøvrig veldig godt fornøyd med bilen. Sist service (6. år) så anbefalte Snap Drive å bytte ut foringene i hjulopphenget bak samt at hulstillingen var helt på tryne. Dette har jeg sett på dekkslitasjen så det var greit å få det fikset.

I følge mekanikeren på Snap så sa han at foringer i hjulopphenget bak ofte ble slitt (det utvider seg litt) på Ford Mondeo/Focus/S-Max.

Er det andre her som har bytta foringer bak? Nå kjører jeg endel på humpete veier så at slike slitasjekostnader kommer er jeg forberedt på. Ellers er jeg strålende fornøyd med bilen!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: PRISGARANTI 60000km service   26/2/2017, 20:07

Vanlig med foringer i svingarmene på Mondeo, S-max og Galaxy når de har blitt 5-6år eller gått over 100000km
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: PRISGARANTI 60000km service   

Til Toppen Go down

PRISGARANTI 60000km service
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» 350 TBI
» Carrera & Service - Utleie av varebiler o hengere.
» Vår-slepp for MC-venner i Andebu, Vestfold. LAURDAG 29 APRIL 2017. (se side 8)